Feel Anxious and on Edge? Get More of These Flavonoid-Rich Foods!

Feeling Anxious and On Edge? Get More of These Flavonoid-Rich Foods!
Photo Credit: GreenMedInfo
As it turns out, flavonoids seem to work mechanistically similar to anti-anxiety drugs: they are able to pass the blood-brain barrier, but without the side effects of medications.

Benzodiazepines like diazepam (Valium) are well-known drugs to help people to feel calmer through their sedating, hypnotic, anti-anxiety, muscle-relaxant effects. These effects are thought to occur, at least in part, because of the drug's ability to enhance the neurotransmitter, gamma-aminobutyric acid (GABA), at a specific receptor site in the brain. As it turns out, certain members of the class of phytochemicals called flavonoids seem to work mechanistically similar to benzodiazepines.


Read more...

2 comments:

  1. căn bệnh da liễu vô cùng dễ điều trị tuy nhiên cũng quá dễ tái phát nếu người bị mắc bệnh chữa trị không đúng phương pháp, thời điểm và chỉ định của chuyên gia chuyên khoa. Theo nghiên cứu của các chuyên gia chữa bệnh da liễu ở đâu tốt và uy tín cho rằng, có khá cao bệnh da liễu với hầu hết một vài biểu hiện na ná nhau khiến cho bệnh nhân khó xác định được.Chính vì một số căn bệnh da liễu quá đa dạng với khá cao biểu hiện và mức độ bệnh khác nhau nên bản thân người bệnh đừng xem nhẹ mà hãy khá nhanh tiến hành thăm khám sớm nhất có thể. Bởi chỉ khi thông qua thăm khám, một số chuyên gia phòng khám bệnh da liễu tphcm ngoài giờ mới có thể dẫn ra chẩn đoán chính xác cũng như có liệu trình chữa bệnh thích hợp nhất với cơ địa của từng người.

    ReplyDelete